Followers

Saturday, July 28, 2012

Pesta mercun kini bermula......

Assalamulaikum....
hari nie dah masuk hari ke-8 kita berada dalam bulan mulia... 
dum! dum! dum!....bunyi MERCUN sana sini....
apa yang nak diperkatakan di sini mengenai MERCUN, bila sebut je perkataan nie mestilah kanak-kanak yang paling happy sekali.betol tak???
ak pn x trkcuali..time zmn kanak2 dlu pn pernah gak main MERCUN tp bkn la yg terlalu berbhya sgt..
tapi bila dah meningkat dewasa nie mestilah MERCUN  telah dilupakan....


btw apa yang menyedihkan bila tiba je musim-musim gini,macam-macam la yang akan keluar berita.cedera di mata la,hilang jari la,kudung sini kudung sana, jahit merata n banyak lagi kot.yang peliknya tiap-tiap tahun pon ada berita pasal mercun ni keluar kat dada-dada akhbar tu.tak pernah nak ambil iktibar dari kejadian sebelum....
kdg2 yg ak tgk bukan stakt budak yg main MERCUN dgn bapak2 bdak pn join skali...
kt bazar pn dh mula jual MERCUN nmpaknya...
kdng2 best gak bunyi MERCUN cz rsa mcm dh nk dkat raya....


tp yg x bestnye blh gnggu org nk beribadat....tgh2 khusyuk blah plak terkjut dgr MERCUN....

 masa korang kecik-kecik dulu mercun apa yang paling famous korang selalu main.????

6 comments:

  1. Assalamualaikum dan Salam Ramadhan...

    Kena hati2 lah ketika bermain mercun tu...kalau tak parah wooo hu3

    ReplyDelete
  2. time first terawikh da buyik mercun da kt cnie..haishh

    ReplyDelete
  3. wkslm..Myideakini..
    drpd berhati2 baik xyah main mecun trus..kn??
    ye la kadang2 malang x brbau..
    dlm kta brhati2 pn ad jgak yg trkna mercun..x kita org lain yg kna..

    ReplyDelete
  4. majidrashid klu kt kg smnggu sblm posa dh dgr mercun....
    dh mcm kebiasaan kt malaysia..klu bln posa msti ad mrcun....
    x sbr ni nk blik kg..msti meriah...

    ReplyDelete
  5. remy suka main mercun katak... lompak si katak lompat...masuk dlm kain..terus dpt penampak sedas..... he3... main meriam cam remy ler bro...pakai buluh lemang jer.....kih3

    ReplyDelete
  6. klu main meriam bluh dpat penmpaq free ler jwbnye...x pn kna balun dgn org kg..hahaha...

    ReplyDelete

There was an error in this gadget