Followers

Monday, July 30, 2012

MoREh....mOrEh.....


Assalamulaikum wbt…….

Moreh…..moreh…pe itu moreh ah?????…
Moreh tu mcm mnoreh ke?? Ish! bkn la….
Bagi yg xtau moreh tu jamuan yang diadakan sama ada sewaktu berbuka puasa (iftar) atau selepas solat Terawikh dan Witir.
Biasanya ia diadakan di masjid-masjid atau di surau-surau oleh individu atau sekumpulan ahli komuniti yang ingin menyumbangkan duit atau tenaga pada bulan Ramadhan ini. Time2 camni la kta nk kutip sbyak mgkin pahala kan??
Klu mcm kt masjid KOTA WARISAN, Sepang ni mmg mewah…mcm2 jenis kuih ad…air pn byk jenis..dh mcm pesta mkanan
Yang plg gmbira kanak2 la…

Hbis je solat witir, suma brlari ke sudut blakang masjid nk ambk mkanan..
Yg x tahannye bg yg tamak haloba….ambk mkanan mcm baru nk buka puasa..
Smpai penuh 1 pinggan….lps 2 x abs buang mcm tu je..
Ish3…sgt mementingkn dri sndri….
Tp kdg2 lps ak mkn kt msjid, siap tapau bwk umah sikit tuk bersahur…jimat ckit bajet..
Xla duk asyik mlantak roti je tiap kali shur…he3….

Tmpat korang cmna…ad ke moreh???


3 comments:

  1. kat kota warisan ker tu..... tak pernah nampak pun... yg ada kat belakang rumah kongsi ada ler...he3
    apa apapun moreh dikampung jugak meriah.....

    ReplyDelete
  2. moreh 2 ad la kt blakang skali....jemput2 la p blakang msjid lps solat witir...

    ReplyDelete
  3. nanti pi sama2 tau......
    abe malu....... he3

    ReplyDelete

There was an error in this gadget